Organisaties laten inzien dat zij innovatieve produkten en diensten kunnen bieden door kwaliteit voorop te stellen, zowel intern als extern. Door na te denken over mogelijkheden. Dat is zijn passie en zijn kracht.

Het is tijd voor verandering, in denken en doen! Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid veel zal verbeteren.

John is een ‘alleskunner’: adviseur, projectleider, begeleider van (Europese) aanbestedingstrajecten, leverancierselecties en contractonderhandelingen, IT- architect, functioneel en technisch ontwerper, troubleshooter, programmeur, docent, auteur, bemiddelaar etc.

Al ruim 30 jaar adviseert John organisaties over hoe slimme inzet van IT diensten hen kan helpen hun business uit te voeren. Gestart op basis van techniek en daardoor met een ongeëvenaarde kennis van de beperkingen en mogelijkheden daarvan, steeds meer in de richting van het laten inzien dat IT facilitair is aan de bedrijfsvoering. En organisaties daarover laten nadenken.

John is een pragmaticus. Zijn ambivalentie stelt hem in staat beide zijdes van de medaille te belichten. Hij is eerlijk en recht door zee. Politieke spellen zijn hem altijd vreemd gebleven. Als hij eenmaal na overweging en onderbouwing een mening heeft, is hij daar slechts met zeer veel moeite van af te brengen. Zijn relaties zetten deze karaktereigenschap graag in als Johns kracht van functioneel breekijzer. Het bijzondere hiervan is dat John eigenlijk alleen maar tevreden klanten kent, die stuk voor stuk aangeven “dat het wel even wennen was”, maar dat zij in hoge mate hebben geprofiteerd van zijn eenduidige en verfrissende aanpak – en dat het dan ook echt heel leuk werken met hem is.

Hij heeft veel hobby’s en interesses die een gemeenschappelijk factor hebben: creatief denkwerk. Zijn standaard is altijd ‘out-of-the-box’, anders dan anderen, anders dan de standaard oplossingen. En soms zelfs volledig tegengesteld aan wat je zou verwachten.

Over John

Motivator. Een coach, een leider. Hij brengt net zo makkelijk kennis en kunde over als docent, als coachend adviseur bij grote projecten. Een leider, maar geen manager. Inspirerend, teamspeler, uitdagend en motiverend: zo heeft hij in zijn loopbaan heel wat langdurige relaties weten op te bouwen. Daarom ook zo succesvol als spreker op seminars. Overtuigend beargumenteren en de deelnemers confronteren met een andere kijk.

Belangstellend. Alles wat mooi, apart, stijlvol, anders is, heeft zijn interesse. Maar ook economie, bedrijfsvoering, managementstijlen, cultuur, natuur en samenleving zijn zaken waar hij zich veel mee bezighoudt. Zie ook zijn blogs, zijn Pinterest boards, zijn Facebook berichten en Tweets. Zijn stelling is dat het beste beeld gevormd wordt van mensen door hun social media berichten te lezen en hun Pinterest boards. En ja, hij weet hoe social media gebruikt moet worden.

Levensgenieter. Houdt van een goede wijn met oude kaas, van een Pernod en van een 40-jaar oude tawny port, houdt van muziek van klassiek tot hard-rock, waarbij Pink Floyd en Led Zeppelin nog steeds favorieten zijn. Maar ook Jacques Brel, Queen, Super-tramp, Alan Parson en Santana behoren tot zijn top favorieten.

Denker. Eerst denken en dan doen. Beter iets langer nagedacht over wat en hoe iets moet gebeuren, dan direct aan de slag gaan. Hij is een denker, maar wel een snelle denker. Ziet snel verbanden, consequenties en kan zeer analytisch zaken beschouwen.

Klankbord. Door zijn instelling, het willen motiveren van anderen, zijn kennis en kunde delen met anderen, en het willen helpen van anderen, is hij met recht een klankbord te noemen. Op alle niveaus, van operationeel tot strategisch, wordt hij graag als klankbord gebruikt om te filosoferen of discussiëren over zaken die anderen bezighouden.

Specialist. De techniek van IT heeft geen geheimen voor hem. Daarom is hij een goede trouble-shooter, is hij zeer snel in staat om architecturen op te zetten en ontwerpen te beoordelen. Kan hij aangeven waar problemen gaan ontstaan en heeft hij meningen die regelmatig haaks staan op hetgeen leveranciers graag verkondigen.

Loyaal. Loyaliteit staat voorop. Loyaal aan opdrachtgevers. Altijd met maar één doelstelling: het beste voor de opdrachtgever bereiken.